100%ZON

De specialist in zonnepanelen

De klant

100%ZON is in 2011 opgericht met het doel om aan te tonen dat zonne-energie voor iedereen rendabel is. Zij hebben zich gespecialiseerd in installeren van zonnepanelen bij particulieren en bedrijven. Elk dak is anders, iedere klant heeft eigen wensen. Door passend advies te geven aan iedere klant geloven zij dat ze de beste kwaliteit kunnen bieden.

De vraag

100% ZON werkt al geruime tijd met diverse oplossingen zoals Gmail, Google kalender, en geprinte intake- en opleverformulieren. Echter, door de groei van het bedrijf werd het werken met deze systemen onoverzichtelijk en foutgevoelig. Er ging veel tijd verloren aan miscommunicaties of aan onvolledigheden in de systemen. Ze wilden deze processen verbeteren, voor zowel de klant als voor de medewerkers. Door het gehele proces te digitaliseren en aan elkaar te knopen zouden er minder fouten gemaakt worden, zou er minder tijd besteed hoeven te worden aan het aan elkaar knopen van informatiestromen, en zouden er minder brieven en e-mails verstuurd hoeven te worden. De concrete vraag aan Thoughtline Europe was of wij konden helpen bij het realiseren van een dergelijk systeem.

De oplossing

Om tot een gedegen inschatting van de werkzaamheden te komen hebben we een analyse gedaan van de bestaande processen, de wensen en behoeftes van 100%ZON in kaart gebracht, en hebben we kritisch gekeken of we hier verbeteringen in konden aanbrengen. Vervolgens hebben we geholpen om het gehele proces te digitaliseren. Hierbij is gelet op het gehele werkproces. Van het online maken van een afspraak, het geven van advies, het genereren van de offerte, het maken van installatie afspraken, het automatisch opstellen van stuklijsten voor de installateurs tot het voor akkoord tekenen van de installatie. Omdat veel werkzaamheden buiten kantoor plaatsvinden hebben we ervoor gekozen om naast de web applicatie ook een mobiele applicatie te ontwikkelen. Deze applicatie ondersteund de werkprocessen van de medewerkers die buiten het kantoor werken. Met deze applicatie kan bijvoorbeeld de gehele intake van de installatie gedaan worden inclusief het visueel indelen van de zonnepaneel indeling op het dak, rekening houdend met eventuele obstakels. Zodra de klant het eens is met de indeling kan vanuit het systeem direct een offerte gegenereerd worden die vervolgens automatisch naar de klant gemaild wordt.

Het resultaat

Met het ontwikkelen van deze maatwerk applicatie hebben we 100% ZON geholpen om hun volledige werkproces in één systeem te krijgen. Ze hebben geen last meer van losse papieren en e-mails, en ook worden er veel minder fouten gemaakt in het proces. Dit zorgt voor lagere kosten en een betere kwaliteit in dienstverlening voor de klanten van 100%ZON. Daarnaast is 100%ZON nu ook klaar voor de toekomst en kunnen ze, wanneer ze verder groeien, met meerdere teams binnen deze applicatie werken.


Neem contact met mij op:
technologies